onsdag 23 februari 2011

Var det nån som sa kaffe???



Kan inte säga att jag har sovit som en sessa. Då skulle jag fara med osanning och sånt gillar inte jag. Har fortfarande ont i magen och vill nog helst bara lägga mig i ett hål och låtsas som att det regnar tills detta är över. Men nu har jag inte den lyxen att kunna göra det. Dessutom tror jag nog att om jag gjorde detta nu skulle frysa ihjäl för det är faktiskt otroligt kallt ute! Så vi skippar det och dricker kaffe istället. 

Haft en skön morgon! Lillan tog sovmorgon och stora tjejen vandrade ut genom dörren runt 07:40 utan problem. Det enda som kom som ett moln på mitt glada humör idag ( ja förutom värken i magen) var en trasig kaffe mugg. Jag såg inte sprickan i den. Hällde upp mitt kaffe vände mig om öppnade skafferiet för att ta mig lite socker. När jag sen blickar mot min diskbänk igen är den fylld med kaffe. Inget kvar i muggen!! Hallå liksom. Varför slängde inte min man den muggen. Han sa att han tappade en mugg igår. Jag hörde när det hände. Men jag fattade inte att den gick sönder. Dumt av honom att inte kasta den eller hur. För jag skall väl inte behöva använda mina ögon på morgonen och se vart jag häller mitt kaffe inte?!



Men stackars lilla lilla Kissie. Hur lyckas man med detta tro?! Som jag sagt förr. Jag tycker egentligen synd om henne. Hon är inte alls den smarta tjejen hon vill tro själv att hon är. Allt började med en video där hon och hennes bror pratar om att sätta upp klisterlappar för NSF. Man ser dom aldrig göra det alltså vet ingen om hon gjorde det. Men med tanke på hennes reaktion på detta kan man börja undrar. Nåja att hota folk är aldrig okej någonsin. Här kan nu höra samtalet där hon hotar journalisten.

Vet inte om jag skall skratta eller gråta. Men en ska vet jag. Sveriges mesta bloggerska har inget att säga nu. Tydligen har hon bara tagit bloggpaus och ber alla fara och flyga. Hade jag vart hon hade jag nog faktiskt tagit tag i detta och skrivit om det i bloggen på ett vuxet sätt. Men vänta lite. Nej hon är inte vuxen. Frågan jag återigen måste ställa mig är: Har denna tös inga föräldrar?! Hur kunde bli som det blev. Jag menar hon var en skitunge när hon började. Men ja det kanske är så det blir i dessa välbärgade familjer. Man skiter i sina barn och ger dom pengar istället. Inte vet jag . Men något har gått snett här och det är faktiskt tragiskt. Alexandra som hon heter på riktigt är i grund och botten bara en ung tjej utan livserfarenhet och hon inser nog inte själv alla gånger vilka konsekvenser hennes sätt kan ge.

Ja ja är glad hon inte är min dotter,syster,kusin eller vän. Nu lallar jag vidare med mitt kaffe och njuter av att jag fick en underbar start på dagen. Ja förutom den trasiga kaffemuggen då!

12 kommentarer:

Karin sa...

Hoppas du hade gott om kaffe i bryggaren så du fick din dagliga dos i alla fall! :D
Sitter här med min tredje mugg nu jag.
Kissie är ett pucko, men egentligen är det väl synd om henne.
HON om någon är ju vilse i zajberspäjs... :D - Inte DU.

JD | 65 kg ska bort! sa...

haha en trasig kaffemugg, du har säkert 10000 fler ;)

du och din kissie alltså :P haha

ELIN sa...

Kissie går över gränsen många gånger ... hon kommer ha det svårt att ta sig ut från personen Kissie eftersom Alexandra verkar vara likadan

Sizzi sa...

HAHAHAHAHAHA, vad blåst hon låter!!! Kunde inte hålla mig för skratt i det samtalet! my god... smart flicka detdär! men hur gammal är hon? (har inte så stor koll på vem hon är förutom att hon bloggar) ;)

Liw sa...

Hmm, känner igen det där, varför inte slänga på direkten?? *suck*

Kissie verkar ha föräldrar gjorda av kellogspaket eller något liknande. Jag förstår inte hur de kan låta henne förstöra sitt liv så totalt, men alla är vi olika.
Tur vi är så super ;-)

kram

Linda sa...

@Karin: japp en fullladdad kanna så det fanns så det räckte *S* Irriterande bara!

Ha ha hon är inte bara vilse i zajberspäjz inte hon är vilsen rakt av. Det är verkligen synd om henne men det fattar hon inte själv!

Linda sa...

@JD: Klart jag har massa mer :) Vad trodde du ha ha..

ja Kissie behöver en mentor tror jag. stackars tjej helt allvarligt.

Linda sa...

@Elin: Ja hon tror det är två olika personligheter men icke. jag är rätt övertygad om att Alexandra inte har det så lätt trots allt. Jag skulle aldrig vilja vara hon för allt smör i småland!

Linda sa...

@ Sizzi: Ingen aning. Runt 20 kanske. Hon har hållt på ett par år!

Linda sa...

@ Liw: Eller hur?? Varför låter man bli att kasta trasiga saker? Jag förstår inte.

Ja det är tur vi är såna kellogsmammor inte. Mina ungar kommer har mer vett än Kissie kan ens stava till!!!!

Jo sa...

Jag håller fulltständigt mig dig om Alexandra, det är synd om henne och detta är en reaktion från hennes sida säkerligen på hennes föräldrars bristande uppfostran.

Sv: Vill du ha lite då och då jobb så kan du bli väktare, hela den branchen är uppbygd på tim anställda som kan jobba lite när som och då bestämmer du själv när du vill jobba och kan även tacka nej till pass. Det är ett väldigt speciellt yrke med långa pass men för de som bara vill jobba lite då och då är det super=)

Linda sa...

@Jo: Ja något har ju gått snett på vägen. Ungdomar blir inte bara såna där om någon tagit sitt ansvar från början.
Visst finns ungdomar som hamnar snett osv. Men detta är inte att hamna snett. Hon har ingen kontakt med verkligheten. Tror man får bete sig hur som helst och sen säga men det är Kissie inte Alexandra som gör dessa saker. Seriöst är hon lite personlighetsklyven kanske!