fredag 25 februari 2011

Okej jag är förvirrad nu...

Ingen har nog missat att det är kaos i Libyen vid det här laget. Har man missat det hänger man nog inte med alls! Jag har koll alltså inte därför jag är förvirrad. Det är en viss man eller rättare sagt hans namn som gör mig förvirrad!

Vad heter fanskapet?! I hela mitt liv har jag tänkt och trott han heter Khadaffi. Men nu är jag förvirrad. Aftonbladet envisas med Gaddafi. Expressen med Khadaffi. Kollar jag då upp honom så hittar jag på Wikipedia att han heter Muammar al-Gaddafi. Så vad i helvete heter människan?! Allvarligt! Nu är det så att hans namn stavs på ett sätt som vi inte har motstycke i vårt alfabet. Han heter Khadaffi vad jag har förstått det som. Att vissa väljer att säga och skriva Gaddafi är en annan femma. Eller vad vet jag den förklaringen har jag fått i alla fall. Kanske någon kunnig själ kan sprida lite ljus över detta!!

Ja roligare än så här blir det inte. Det är straffet ni får för att ni vart så kassa med att besöka mig idag ;) Är ni mer snälla kommer jag kanske skriva ett inlägg om tuttar och annat sånt skoj!
Närå älskar min bloggreaders så klart. Hoppas ni får en skön fredagskväll nu!

9 kommentarer:

JD | 65 kg ska bort! sa...

haha de där visste jag inte ;)
de är ju fredag, folk är inte lika bloggkåta då ;D haha

Lilith sa...

Han använder sig själv av flera olika stavningar, kan vara därför han omnämns olika av olika journalister

maria sa...

tuttar, tuttar, tuttar :)

må så gott !
kramar maria

Johanna sa...

Haha ja verkligen lurad.

Fråga inte mig vad han heter... i dont know! hoppas inte jorden går under nu.... :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad jag hörde på radion så stavas det Qadhadhffi eller nått. Det börjar i alla fall med Q... men det är knappt lönt att lära sig stava till hans namn nu när han ändå är på väg att lämna maktens korridorer :P

Cilla sa...

Godmorgon!
Men du..undrar vad han heter egentligen,haha! =b

Yohanna sa...

Tänk vad man lär sig i din blogg.. hade ingen aning om att det var tvist kring hans namn! ;) hahaha

Ninjamorsan sa...

Ja eftersom vi lever i mini USA så måste ju viss media ta över efter jänkarna. Det är dom som säger Gadhafi så det är därifrån det kommit. I Sverige har han tills nu kallats för Khadaffi men som sagt var ... det här är juinte Sverige längre utan "mini fucking USA"

Pösseli pöss <3

Mariette sa...

Jamen jag har också undrat. Virrigt är det i alla fall =)