tisdag 8 mars 2011

Något roligare..

När man är sjuk kan man ligga och filosofera om allt och inget.

Man funderar lite över detta med att vara sexig. För det måste man ju vara i dagens samhälle annars är man fel eller hur?
Jag har kommit fram till att jag är svinsexig. Nu skall jag förklara för er exakt hur sexig en naturlig mor kan vara.

Ta detta med tuttar till exempel. Stora tuttar är på modet ( eller var det smått som gällde nu jag hänger inte med längre). Jag är “begåvad” med bomber from hell helt naturligt. Om det är en gåva eller inte låter jag vara osagt. Eller nej det gör jag inte. Jag hatar att ha stora tuttar!! För ärligt tänk själva. Hur roligt är det att alltid behöva möblera om med dom innan man kan lägga sig bekvämt när man skall sova. Ligga på mage är ett äventyr bara det. För ofta hamnar minst ena tuttejäveln fel och då får man ont. Skit skoj NOT!

Men det är ju bara den praktiska biten. Sen vill man vara lite sexig för sin man ibland. Det är inte lätt när man är gift en en man som växt upp i porrfilmseran fylld av yppiga kvinnor med fejkade former. Stora tuttar diggas. Men alla stora tuttar är inte cementblock som stannar kvar på plats oavsett vad man gör.


Kan nog våga påstå att Victorias stannar kvar på plats vad hon än tar sig för! Men om man som jag har naturliga tuttar blir det sällan som man tänkt sig! Lägger man sig på rygg försvinner pattarna ner i armhålan. När man hör dom skrika: Hallå har du glömt raka dig idag??? känns det så där! Ja för livet med äkta naturliga pattar är inte sexigt och läckert rent bildligt kanske.


Till dessa tuttar har man då man lite längre ner något man kan likna vid ett månlandskap. Den berömda mammamagen talar jag nu om så klart. Vissa av oss har extremt andra mindre. Jag tillhör lyckligtvis dom med mindre bekymmer. Kan bära mitt månlandskap med stolthet. Jag vet ju varför jag har det. Träffar orsakerna varje dag :girlheart:

Men jag älskar mig själv. Trots min pattar som gärna försöker slå ner pensionärer om jag vart dum nog att ge mig ut utan min BH! Jobbigt att ta fel på boll och boll när man spelar basket osv.. Jag älskar mig själv trots att månen bestämt sig för att bo på mig mage!
Min dagens ord till er blir nog efter detta inlägget:
Älska dig själv precis som du är så kommer andra älska dig lika mycket!

Slå ett slag för att få vara sig själv är vad vi gör idag tror jag.

15 kommentarer:

Michaela sa...

Och du får krya på dig.
Massa varnt te och vila, det jag gillar bäst med att vara sjuk är att jag kan titta på massa tv serier som jag prioriterar bort annars.
Massa kramar

Tess sa...

Vilket underbart inlägg! Du skriver så att det är roligt att läsa (även fast det ligger ett allvar bakom det komiska) och slutpoängen kan jag inte annat än hålla med om! Jag har lite motsatt "problem" här. Små bröst. Så ska inte en kvinna se ut enligt de som tror att alla ser ut som på nakenbilderna i tidningar och i "erotiska" filmer. Jag hade lite problem i tonåren med att vara sent utvecklad och så, men nu älskar jag dem som de är. Det är enkelt att träna, göra saker, gå utan bh o.s.v. när man har små bröst. Jag önskar att fler kunde vara glada för vad de har istället för att förstora och hålla på. Hur snyggt är det med bröst som är D-kupa eller större, men ändå pekar rakt ut liksom?

airaM sa...

Haha, bästa inlägget. Klart du är sexig! Sånt bestämmer man själv. Och stora tuttar är hett, precis som små. :)

ELIN sa...

Mina är små som vindruvor, skulle inte vilja ha om större :P okej inte som smådruvor men du fattar..

mammadagar sa...

Klart att man duger som man är. Även om man kanske inte alltid varit så snäll mot sin kropp..

Liw sa...

Word!
Du är så klok Linda!

Cilla sa...

Hahaha vilket underbart inlägg=D
Krya på dig!

Johanna sa...

är du säker på du inte är avundsjuk? ;)

vi verkar missa varandra på msn :(

tess sa...

Om jag inte minns fel så har jag läst det där inlägget förrut ;) Men det är jäkligt roligt skrivet, och klart som fan du är sexig! :)

Nette sa...

Svårt det där med tuttar. Har själv stora och kan tycka det är jobbigt emellanåt. Som när man ska springa och kompisen står och gapskrattar för att det skumpar åt alla möjliga håll. Eller när man äter och spiller brösten stoppar allt så inget hamnar på golvet :)
Tråkigt att minnena förstördes för er, det är så roligt. Ta tillvara på allt du kan nu det är smart av dig.
Ha det bra och krya på dig.

Mariette sa...

Jag är begåvad med små bröst och, upptäckte jag när jag torkade håret med huvudet upp och ner, ett månlandskap utav sällan skådad art. Mindre kul kan jag säga =) Men visst är vi alla supersexiga!

Krya på dig! Kramar

JD | 65 kg ska bort! sa...

så bra skrivet! jag har samma som dig, dock börjar dom minska med allt annat fett :P haha!

Jojo sa...

Bra sjukreflektioner! Jag brukar mest tycka synd om mig själv och inte alls bli så där vis och förståndig.;)

Önskar jag hade din sköna inställning, jobbar varje dag på att älska mig själv som jag är. Media gör ju inte det hela lättare för oss som försöker 'stay natural'.
Måste bara berätta att när jag fött min första dotter så stod jag framför spegeln på BB och var så stolt, kände mig så otroligt kvinnlig med min runda kvinnliga mage och mina stora bröst. Jag hade alltid varit pinnsmal utan former och det var lyxigt med kurvor. Jag tycker fortfarande det är jättevackert med naturligt kurviga kvinnor.
Så en kaffeskål för dig!
Hoppas du får en underbar dag!
Pyss

Georg Hendrix sa...

En kompis till mig hatar stora bröst. Kanske för samhällets krav på att det är rätt, kanske för att han helt enkelt inte tycker det är attraktivt.. Jag vet inte. Tycker han låter lite onödigt hård när han säger. Ta det lugnt, liksom :P

När man var liten var stora bröst = WOW! Men när man börjar komma upp i en högre mer respektabel ålder börjar man kunna tänka lite själv och inse hur konstiga idealen ibland kan vara. Jag menar hur många "petite"-tjejer anses inte vara grymt sexiga.. och de har väl hur små bröst som helst. Sen ska ändå tjejer har stora bröst? wait.. what?

Nu tycker jag bröst generellt sett är snygga, men då jag är en "assman" är det inget jag fokuserar på särskilt mycket när allt kommer till kritan :D

Jo sa...

Vilket bra inlägg! Hylla mamma kroppen, den som bärt och fött fram nytt liv! Desutom verkar du ha en rätt go personlighet så där finns väldigt mycket va skönheten!