tisdag 8 mars 2011

Host host

En och annan nysning och någon har planterat ett gäng kaktusar i min hals. Ja med andra ord Tokmorsan mår skit helt enkelt. Usch säger jag bara. I morse när jag vaknade kunde jag inte ens prata. Försökte med det kom inget ur min mun hur mycket jag än försökte! Det är jobbigt. Stora tjejen är dålig hon med och jag fick be maken ringa skolan och sjukanmäla henne. Lite jobbigt att ringa när den man skall prata med inte kan höra mig för min röst inte finns!!


Vill egentligen bara lägga mig. Dra täcket över huvudet och inte komma fram förrän kaktusarna i halsen försvunnit. Men det går ju icke. Varför är det inte helg nu så maken kan vara hemma och ta ungarna. Undrar om jag kan inbilla fram helgen precis som jag inbillade mig att det var onsdag i fredags?! Tror ni det funkar. Kanske är detta mitt straff för att jag bröt mot min pakt med mig själv och åt taco!!
Nåja ingen ide att gnälla bara att gilla läget. Hoppas ni andra mår bättre än denna tant gör i alla fall. Nu skall jag återgå till soffan och tycker otroligt synd om mig själv en stund. I alla fram tills 14 tiden då jag måste ut och hämta smått på dagis!

3 kommentarer:

ELIN sa...

Fy fasen morsan!! Jag har inte varit sjuk denna vintern, bara en kväll då jag kräkte men inget annat

JD | 65 kg ska bort! sa...

men morsan krya på dig!!
säkert du som smittat mig nu? jag mår piss!

tack för din kommentar, så fint.
du har ju något att vara lycklig för idag, jag har inte fått det än, det är skillnaden på oss.

mammadagar sa...

usch och fy! krya på dig!!!