söndag 6 mars 2011

Soffkoma

Underbart med helg. Underbart att släppa alla måsten och bara slappa. Gårdagen spenderades mestadels i soffan fram för Sons of Anarchy.

Bra serie! Trodde inte alls jag skulle gilla den dock. Knuttar och sånt känns mindre intressant. Men jag är inte den som är den. Ger det chans och denna serie är grymt bra. Det jag gillar bäst med serien är nog att den tydligt visar på att även hårdnackade knuttar som till synes inte har samvete är mänskliga. I alla fall på TV.

Men livet innefattar mer än tvserier. Även om det är trist att erkänna så finns alla måsten kvar. Så efter komalördag blir det storstädarsöndag idag. Mindre skoj men det skall göras. Plantera om lite växter tänkte jag kanske hinna med också. Har en som håller på att spräcka en kruka här. Nya skott varje dag den växer och frodas och mår tydligen otroligt bra.

Skall även se om jag på nåt vis kan få min yngsta dotter att lyssna lite bättre. 5 år ung och tror hon äger världen. Trotsig till tusen och skriker förbannat högt när hon inte får som hon vill. Det är något denna morsans öron inte tål. Jag har ingen aning om hur man får en bindgalen tös att lyssna men skam den som ger sig eller?!

Har inte så mycket kul att berätta så jag återkommer senare. Nu kaffe och sen städa!

6 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Lite soffkoma blir det här idag! :)

Har inte fått ut så mycket av ledigheten som jag först hoppats på, men sånt är livet :P

Ha en fin dag!

Cilla sa...

Alla här hemma har sett den serien utom jag,kanske ska ge den en chans jag med=b
Det är en härlig ålder hon är i;)
Kram och ha en fin dag!

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Tv-serier är iaf ett jättebra sätt att koppla av på!! ;-)

Ha en skön söndagskväll!:)

Kraam

Karin sa...

Min dotter är helt galen i den där serien. :)
Själv har jag inte sett det alls.
Plantera om växter skulle jag också behöva göra. - Undrar när jag ska hinna med det? :D
Känns som om jag bara jobbar nu.

Doris sa...

Så duktig du är att lyckas få dina växter att växa,jag lyckas bara ta död på mina :-(
Önskar dig en bra början på veckan, kram

Mariette sa...

Den serien har jag missat helt, ja ja ,så är det!