onsdag 9 mars 2011

En dag av snor och hosta snart över...

Längesen jag var så här dålig. Sist var nog jul/nyår 08. Då var jag inte tuff. Dubbelsidig öroninflammation. Tappade hörseln (vilket i sig var rätt skönt får jag erkänna), halsfluss + bihåleinflammation. Som sagt var inte tuff då. Är inte alls så illa nu men som en jämförelse bara så har jag inte mått så här sen dess. Med andra ord morsan är dålig som satan. Dagen snart över och jag tänker vakna i morgon och må bra. Eller i alla fall bättre så enkelt är det bara!!


Men inte grinar jag för detta nej nej. Att vara sjuk ger massa tid över till att tänka. För det hinner jag aldrig annars mellan ungar och matlagning och alla andra måsten en hemmafru/mamma har att bolla med hela dagarna. Så vad har jag tänkt på idag tro?! Allt inget och mer därtill faktiskt. Funderat över mitt liv och vad jag vill göra sen när livet åter tillåter mig att göra något. Kom inte fram till ett skit kan jag tala om. Vidare har jag verkligen funderat över detta med att öppna egen domän och blogga i egen regi igen. Lockar mer och mer för varje dag som går.

Något alla dessa gratisbloggar har gemensamt är begränsningar. Gillar inte såna alls. Vill vara fri att göra som jag vill till 100 %. Det går inte tyvärr med gratis varianterna. Så efter lite överläggning med maken har jag bestämt mig för att i slutet på månaden kommer en ny domän att upprättas. En ny blogg skapas och sen skall jag icke flytta mig ur fläcken förrän någon tvingar mig. Alltså aldrig för jag är envis som en åsna och ger mig aldrig. Svårt att förstå att jag för några år sen fnös åt bloggandet. Undrade verkligen varför folk bloggar. Kändes meningslöst och löjligt. Antar att många som inte själva bloggar tänker så. Men så började jag blogga som en sorts terapi och gissa vad? Jag blev snabbt beroende av min bloggandet.

Men bloggandet är mer än bara orden för mig. Det handlar även om mitt stora intresse för webdesign. Är inget proffs på långa väger. En glad amatör och jag älskar att fixa och trixa med koder och göra ny grafik minst en gång i veckan vissa perioder. Så när jag tänker på detta så finns inget alternativ annat än att återgå till egen regi och Wordpress. För att Worpress is da shit helt enkelt. Många sa till mig när jag la min hemsida att jag kommer ångra mig och se på fan dom hade rätt.

Jag kan bara hoppas att alla ni underbara goa läsare orkar med en flytt till ;)

2 kommentarer:

JD | 65 kg ska bort! sa...

krya på dig stackars morsan!

Anonym sa...

Jag är också däckad av något jäkla virus, mår skit faktiskt.
Jag har lagt bloggandet på hyllan för femtioelfte gången..
Jag skriver på en bok (:O) och det gör att bloggandet inte blir samma sak. Jag kommer så klart att följa dig i alla fall ;)
Krya på dig!
Kram från tanteva