torsdag 3 mars 2011

Swozzz sa det bara

Så var det torsdag igen. En intensiv vecka med för min del ovanligt många "utanför hemmet saker" på schemat. För mig som mest tar hand om barn och städar,diskar, tvättar och lagar mat( ja och bloggar så klart). Ja för mig blir såna här veckor speciella. Jag blir extra trött men det är okej. Det är trevligt med lite variation mellan varven :)
Igår fick jag en fina Award av goa Cilla. Detta är såna där små saker som förgyller vardagen för en trött bloggare minsann! Tanken är nu att jag skall ge denna vidare till 5 bloggare som har färre än 100 besökare. Men jag har noll koll på sånt där. Jag vill ge den till alla mina goa bloggpalz. Ni är en härlig lite skara med trogna läsare som jag uppskattar enormt mkt. Så ni får den allihop. Ja ja jag vet detta är en fegisåtgärd men nu är det jag som bestämmer i min blogg så det så!


För att ta upp något tråkigare men ändå viktigt i min ögon nu då. Våra myndigheter verkar ytterst sällan veta vad dom pysslar med om ens någonsin vågar jag påstå nästan!
En kvinna misstänkte att barnens pappa utsatt dom för sexuella övergrepp. Hon hade uppmärksammat sexuella beteenden hos barnen som oroade henne starkt. Pappa var den misstänkte förövaren. Mamman fick rådet av advokat att film barnens beteende som bevis för att något pågår. Sagt och gjort. Detta slutar med att mamman anklagas för barnporr och på nåt vis skall barnen nu bo hos sin pappa?! Är det bara jag som ser nåt fel med detta???!!!

7 kommentarer:

Liw sa...

Det är verkligen du som bestämmer här inne.
Jag har lite svårt att förstå hur mamman kan blir fälld för barnporr, har även lite svårt att förstå hur en advokat kan rekommendera att filma, är det inte bättre att göra en ordentlig utredning?

kram

JD | 65 kg ska bort! sa...

åhååååå i dont get it!! vad är de för sjuka människor? ber henne filma sen när hon gört är de fel?? Jag dööör, idioter!

angående drömmen tänker jag inte säga mer, men han är snygg ;)

BajsMalin sa...

Alltså, va?! Det är ju fan inte klokt!! Men hade pappan gripit sig på dem då?

Vad roligt för dig att det blir lite ljus i tillvaron! Är glad för din skull Linda. Du förtjänar det bästa!

Puss!

Georg Hendrix sa...

Du har fått en present på mailen :D

Vad ska man säga? Borde inte jurister vara bland de bäst utbildade i landet och de kan inte tänka ett steg längre än pappret? Borde de inte följa upp om hon berättar vad pappan håller på med..?

Det är en sak jag inte förstår dock och det är kaffe. Jag kan verkligen inte förstå att folk tycker kaffe är så gott. Jag kan tvinga i mig en kopp om jag verkligen behöver koffein, men skulle aldrig dricka det för att njuta. Det är nog en vanesak, men jag har svårt och se mig själv någonsin föredra det framför annat godis. Konstigt är dock att jag kan uppskatta kaffesmak i godis/glass! :)

Caerridwen sa...

jag såg denna och fattar inte hur de tänker... hoppas bara att barnen mår bra!!!! gör så ont i hjärtat när det drabbar de små :(((

Karin sa...

Men HJÄÄÄÄLP!!!!
Det där är ju svenska myndigheter i ett nötskal... :/
GUD, så jävla dumt!

Cilla sa...

Jag hörde det på radion,helt sjukt!=/

Sv:Min dotter har blivit förföljd av en gubbe som bor här i nått av kvarteren.Tydligen sitter han och spanar in tjejerna på bussen. Jag köpte en skunkpray till henne. Den både färgar,svider och stinker=b