torsdag 17 mars 2011

Ser ljuset nu...


Lycklig! Jag mår bättre! Solen skiner och i morgon får jag pengar. Kan det bli bättre?! Legat som död sill sen förra måndagen. Inget skoj alls kan jag tala om för er som inte upplevt detta. Läste i vår lokalblaska idag att det är rekordmånga i min kommun som vart sjuka nu. Klen tröst men alltid trevligt att veta att man inte är ensam om sin olycka eller hur?! Har visserligen en envis hosta kvar men det kan jag leva med. Bara jag slipper ligga ner hela dagarna pga jag inte orkar annat så är jag nöjd. Tänker inte anstränga mig för mycket idag dock. En lugn dag som vi avslutar med middag hos mamma. Det är torsdag och vanemänniska som jag är äter jag alltid middag hos mamma på torsdagar. Det är liksom lag på det! Att det är just torsdagar beror på att min man ofta jobbar över på torsdagar. Jag tyckte det blev långsamt och segt och började smita till mamma på middag dessa dagar för att få tiden att gå lite.


Läste precis om en snubbe som absolut nog inte är vad han heter. Tim Fattig en ung författare som gjorde en Psyko med sin mamma! Hans mamma dog och av någon anledning rapporterar han inte till någon. Han behåller mammans lik hemma och säger till grannar att hon rest bort.
Om hon dött av naturliga orsaker eller inte återstår att se. Min tanke här är bara varför?? Kan inte för mitt liv förstå hur man kan vilja dela hus med ett lik. Är det svårt att förlika sig med att mamma dött eller har man rent av dödat henne själv?! Nåt knas är det i alla fall. Men det är när man läser såna här saker man inser att hur skruvade människor man än må känna så är dom nog rätt normala i alla fall!!

Nu skall jag njuta av en kopp kaffe tänkte jag. Inget jag orkat eller kunnat senaste dagarna pga illamående men nu är det över. Så massor av kaffe till morsan. Vill passa på att påminna om min kommande flytta. I morgon köper jag ny domän och börjar förbereda min allra sista bloggflytt. Har inte bestämt domännamn ännu men det ger sig. Hoppas verkligen alla ni underbara orkar följa med mig genom min sista flytt!

5 kommentarer:

Liw sa...

Skönt att du mår bättre, det verkar dock vara min tur nu :-(

Kram

JD | 65 kg ska bort! sa...

de är jätte många här med som är eller varit sjuka :O what the fuck liksom!!
vill också ha massa sol, vi har bara lite sol. Kanske kommer :)

Michaela sa...

därför att killar har så förbannat svårt att släppa taget om sin mamma. när jag träffade micke så bodde han tillfälligt hemma hos sina föräldrar och nu är han till baka där 7 år senare och har bott där sen vi separeade i augusti kan inte vara en slump. hemma hos mamma e bäst.


Fan ska du flytta igen, jag skulle vilja prova bara för att prova nåt nytt men jag vågar inte, bloggen är hela min själ, allt underbart jag upplavt med barnen finns där så jag vågar inte :(

Kramar
Ps: kan inte du gosa lite extra på eftermiddagen och tänka på mig som är på jobbet, krama barnen extra också.

Karin sa...

Trevlig torsdagsvana!
Skönt att du äntligen mår bättre, för som du skriver är det en klen tröst att många andra också är sjuka.
Jaså, det blir egen domän igen? :D
Klart vi hänger med!

Bajsmalin sa...

Men Linda!! Usch vad tråkigt att du är sjuk! Krya på dig!! <3

sv: Hahaha, tanten med klänning. Är det du det? :P Åh, jag gillar dig meeed! :D