fredag 11 mars 2011

How clean is your house?!


Har ni sett det programmet på TV4+ någon gång?! Sanslöst säger jag bara. Jag kan villigt erkänna att trots att jag städar mig trött är det alltid rörigt hemma hos mig. Det beror mest på att jag inte orkar röja efter mini hela tiden. Ibland kan jag få panik på mitt hem som känns som en krigszon. Men så kollar jag på How clean is your house och känner att jo det är faktiskt helt okej hemma hos mig!! Visst ibland snubblar man i min hall för lillan har rivit ut alla skor. Mitt köksbord syns sällan för där ligger tonvis med rena kläder jag inte orkat lägga in på rätt ställe. Disk på bänken är ingen ovanlig syn alls. Ja det är lite rörigt i allmänhet och har väl en eller två dammråttor som bor under min soffa! Golvet behöver träffa moppen lite oftare men vem orkar helt ärligt! MEN jag har det helt okej hemma den saken är säker. Finns hem som verkligen får en att tappa hakan på allvar.

Hur är det möjligt att ha ett hem där varje rum är fyllt till bredden med skräp! Att det kan stå nån pizzakartong någonstans hemma är väl en sak men att ha sånt där ÖVERALLT?! Jag älskar att se såna där program. Då blir jag påmind om att det är inte så illa hemma hos mig trots allt. Jag är långt ifrån pedant och kommer aldrig bli. Lite damm i hörnet har ingen dött av. Allt måste inte vara prickfritt men ändå gillar jag något som liknar ordning. Svårt dock med mina barn. Har liksom gett upp. Men som sagt hemma hos mig är det fint det inser jag när ser How clean is your house!

16 kommentarer:

Lilith sa...

Jag tittade på det programmet med skräckblandad förtjusning och insåg att en eller annan dammråtta hemma hos mig är inte att bry sig om.

Men nu är det renare än nånsin här hemma efter att ha grovstädat konstant i två dagar, nu kan man nog äta från golvet.

Doris sa...

Det har gått ett sådant program här också och visst är det sanslöst MEN det är visst också på det viset att folk som ska vara med i programmet FÅR INTE städa en lång period innan programmet ska spelas in !
Önskar dig en skön helg, kram.

Prinsessanadia sa...

Jag blir stressad av att inte ha det undanstädat hemma. Det betyder inte att det ska vara pedantiskt rent, utan att det inte ska ligga saker överallt och att jag inte vill ha disk i diskhon. Jag kan verkligen inte förstå hur fasiken man kan bo så där. Får panik bara jag tänker på det.

Jag har en vän som bor näst intill sådär. Sen började jag jobba som städerska åt henne för ett par år sedan när jag var arbetslös. Det var då meningen att jag skulle hjälpa till att röja upp deras hem så att dom kunde börja på ny kula. För vi vet ju alla att ju mer det blir att städa ju trötare blir man av att bara titta på det. Orken försvinner innan man ens börjat städa. Det ligger krossat glas på golvet, gamla tallrickar med mat, glasspinnar, verktyg, uthälld kattsand, viktiga papper.. Helt enkelt allt ligger på deras golv.

De köpte nya hyllor för att kunna förvara alla sina saker och massa förvaringslådor. Jag hjälpte även till att rensa ut saker. Eftersom att det här paret har jävligt svårt för att slänga saker..

Nu när jag var där för ett par månader ser det exakt likadant ut som innan de fick hjälp av mig.. Fattar inte hur man kan bo så. DEt är ju hälsofarligt!!

Johanna sa...

Ja hade jag stannar på min första hade jag haft den i 5år i höst :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag blir nästan knäpp om jag hittar lite saker slängda här och där!

Vi har inte en överdriven ordning här hemma, men det ska vara rent! Att bo bland sopor är ohygieniskt! :S

Man får lust att städa när man ser sånt!

Georg Hendrix sa...

Sv: Storleken spelar ingen roll :D

Millan sa...

Jag tror att det krävs SKILLS för att få det så stökigt som det är på t ex "rent hus" :-O

Saija sa...

Jag är en "plockerska" :)
Jag hatar när det ligger grejer framme överallt! Lite damm i hörnen dör jag inte av, eller dammiga hyllor, men prylar överallt skadar mig psykiskt! Haha...

Ledsen att jag är så kass på att kommentera men jag hoppas att du förstår varför, förhoppningsvis är det bara tillfälligt....

Hoppas att du får bli frisk nu!!!

PÖSS på dig! <3

Tess sa...

Jag får lite samma känsla när jag kollar på Lyxfällan. Trots svårigheter med ekonomin så har jag åtminstone inga lån, krediter och skulder och jag betalar alltid räkningar i tid. Man känner sig duktig när man ser på sådana program :-)

tess sa...

Jag älsakr det programmet! Men man blir lite mörkrädd när man ser hur vissa människor faktiskt har det hemma hos sig.. att de klarar av att leva i det :/ hehe

YharnamDreamDaddy sa...

Jag har växt upp med en pedantisk mor, så jag själv blir nervös när jag inte kan gå på golvet i min pojkväns rum utan att snubbla över cola flaskor och kassar
Men så som det ser ut på programet är ju... ja, otroligt
Jag kan inte fatta att flugor och kakerlackor och all annat skit som frodas där; inte har gjort revolt och haft ihjäl ägarna
*ryser*
Blotta tanken på att bo i ett sopberg med kakerlakor som närmsta granne får mig att må dåligt >.<
(BTW, det har jag glömt att nämna, det är jag som är Asphyxia, den lilla nörden som brukade komentera på din blogg XD)

ELIN sa...

Haha jag vet inte, min syster säger att den funkar jag vill bara känna hur den vibrerade ..

Haha det pogrammet kollade jag på när det gick på tv en aning kräkfärdig blev jag ..

JD | 65 kg ska bort! sa...

jag har sett men de ligger ju mycke bluff bakom skiten ;P

åå jag är bara så sjuk förstår du. mår som ett as! :/

Yohanna sa...

Men visst ÄR det underbart, jag gillar också det programmet! Fanns ju en svensk version också som gick innan med två lustiga damer som hade samma roller.. Underbart! Man förundras över hur äckligt folk kan leva, och får precis som du skriver verkligen perspektiv på ens egna dammråttor och "kaos"....

Karin sa...

Oj, hoppsan...! :D
Jag som brukar skriva att det är totalt kaos hos mig.
Jag skojade visst bara. :D

Mariette sa...

Här kan va rejält stökigt men ALDRIG som i de där programmen. Jag brukar se dom här samlarna också och det är ju ÄNNU värre. Har en sambo som anser att allting är "bra att ha". Läskigt, ut med det som inte används!