torsdag 17 mars 2011

För fet för ett fuck?

Jaha det vart inte bara Svullo som var för fet för ett fuck!

En undersökning gjord bland 4000 britter visar att varannan kvinna känner sig för tjock för sex. Återigen en sån där idiotundersökning som inte bevisar ett smack. Finns säkert kvinnor som känner sig osexiga och därför har svårt att släppa loss i sänghalmen. Men att så många skulle ha svårt med sexlivet pga av sin kropp köper jag inte. Är det så blir jag ledsen på allvar!
Vem har inte ett par kg för mycket på fel ställe? Jag har och det är vad det är. Inget som påverkat min man nämnvärt under åren vi vart ett par. Väger nog mer nu än tidigare i vårt förhållande. Men han gillar mig ändå och jag har inga problem själv. Men det är klart kan ju inte använda mig själv som måttstock för alla det inser jag ju. Men är det verkligen så vanligt att kvinnor mår så dåligt med sig själva? Att vara sexig har inget med vikt att göra. Eller nja det beror ju på vem man frågor iof. Men är man nu lite rund antar jag att man inte har en karl hemma som älskar stickor! Och tvärtom så klart. En som älskar tjejer med former lär ju inte ha en sticka hemma i sängen.
Nej skärpning kvinnor. Sluta trycka ner er själva så förbannat. Titta på er karl och inse att om han vill ha sex så tänder han på er. Ganska enkel matte!

Ja jag inser ju att det finns dom par där karln inte är klok och tycker ner sin kvinna. Kallar henne fula ord och får henne att känna sig ful och osexig. Men det är något helt annat. Och innan nu alla karlar får panik påpekar jag att det finns även kvinnor som trycker sina män så klart!

Nej nu är det dags att lägga denna perfekta kropp hetsen som sprider sig som en löpeld bland västerländska kvinnor. Älskar er själva så kommer andra älska er. Vill ni gå ner i vikt så gör det. Men gör det för er egen skull inte för att någon annan skall tycka något!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Sv:Jag släpade mig dit=S

Ojdå,vad många!=/

Cilla sa...

A men jag hann inte skriva att kommentaren innan var från mig,hahaha snabba grejer du har här,haha!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Dessa undersökningar verkar vara utan ände...

Har de inget bättre för sig??

Johanna sa...

Ja det tycker jag, för jag har en super fin skiss på hur jag lite tänkt min header ju.... :P

i helgen kanske+=)

JD | 65 kg ska bort! sa...

ush att de ska vara såhär egentligen!
fast jag skulle också säga att jag är för fet, dont like my kropp :O

Tess sa...

Jag önskar också att folk kunde släppa lite på kraven och njuta mer!

Georg Hendrix sa...

Jag har skickat in två "frågor" till "Wendella".. båda har publicerats, men båda ligger nu under "plus" .. så jag måste betala för att se svaren till mina egna frågor! Strange!

Vad är det här? Jag förstår att man dra sig att "gå till sängs" med någon ny partner eller ett one-night-stand pga. övervikt eller dyl. Men när man är gift och partnern verkar villig. WTF? Dummaste jag hört.. Om dagens utseendefixering verkligen gått så långt är det dags att göra något snart.

Jag är själv en stor kille, men tycker världens vikthets gått alldeles för långt. Jag håller med om att övervikt kan vara väldigt osexigt, men då talar jag inte om en något större rumpa eller mullig mage. Utan stora bilringar osv. som man inte får efter väldigt, väldigt många extra kilon.

Jag känner en tjej (snyggare än samtliga i topmodel) som gått upp 5 kilo (men ser hur snygg ut som helst) som börjar få viktångest (tror jag).. Vad ska man säga? Kan man säga något som gör att hon inte börjar gå via GI-metoden nu?

Junitjej sa...

Varför sådana här undersökningar?

Svar: Att få tiden till att räcka till träning, när man har barn, är svårt kan jag tänka mig. Att ha några träningsredskap hemma är ingen dum idé.

YharnamDreamDaddy sa...

Jag önskar jag kunde ha attityden att älska mig själv
Har länge haft problem med min vikt; även fast det bara rör sig om ett par extra kilon
Och detta trots att jag har en underbar fästman som säger att jag är vacker som jag är och att han inte vill ha mig på något annat sätt
Beundrar verkligen kvinnor som kan känna sig bekväma i sig själva, oavsett hur de ser ut

airaM sa...

Ja, man bör ju kunna tycka att man själv är sexig i sin kropp. Tycker man inte det så är det ju lätt att ändra på det - börja träna, sluta äta skit. Så, då var det löst. =)

Linda, jag skulle uppskatta din hjälp med en grej. Du har ju många engagerade läsare.. Jag och flera med mej har blivit drabbade av ett bedrägeri av ett företag som heter Nordic Ace. Jag har skrivit om det hela på min blogg. Vi behöver hjälpa med att sprida budskapet och varna andra människor, men även med att eventuellt hitta fler drabbade då en rättslig process är startad.

Skulle verkligen uppskatta din hjälp. Kram!

Yohanna sa...

Men jag måste säga, att jag sorgligt nog tror det är såhär. Sen tror jag inte vikten i sig är huvudorsaken, vilket folk i allmänhet har en stor missuppfattning om. Samma sak med BMI, en vältränad person kan ju ha högt BMI men att "massan" är muskler istället för högt pga en person med massa fett... Dvs. termerna är snedvridna big time!! Men jag tror ooooooooerhört många kvinnor har svårt att släppa loss pga missnöje och osäkerhet över sina kroppar och sig själva.

ELIN sa...

Tror inte på det där :P