onsdag 9 mars 2011

Febersvammel...

Har feber och tror nästan jag yrar så illa är det. Måste vara så. För inte kan det vara annat än en hallis när jag ser min dotter den yngre modellen sitta still framför TV:n?! From som ett lamm och ja framför allt still! Feberhallisar är inte att leka med!

Har trots min feber idag lyckats röja i ungarnas garderober. Nu är det ordning och lär väl vara en liten stund i alla fall hoppas jag. En sak är säker det råder ingen klädbrist här hemma den saken är säker.



Tog ett bra tag att bli klar med Emelinas garderob. Hon skulle ju hjälpa till så klart! Hon är 5 år så jag behöver nog inte förklara hur den hjälpen mer stjälpte än hjälpte antar jag! Men jag fick rensat ut allt som var för litet och fick ordning bland allt så jag är nöjd minsann!



Julias garderob var ett äventyr. Hon fick vara med och själv säga vad som skulle vara kvar eller inte. Tänkte det skulle vara bra liksom. Men jag fick minsann tala damen till rätta ett par gånger. Vad vi än tog fram sa hon: Nja inte helt min stil! Till slut fanns inget kvar och tösen hade liksom inga kläder i sin garderob. Men efter en del övertalning valde hon och det blev rätt mycket kvar ändå kan man väl säga. Dock inser jag att det är dags att shoppa byxor åt damen!

Ja sånt här kan en febrig mamma få för sig att göra när barnen ändå inte låter henne vila. Nu är jag helt slut och kan knappt andas. Förkylningens värsta stadie är ett faktum. Näsan släpper inte igenom minsta andetag :( Hatar verkligen detta!!

8 kommentarer:

Johanna sa...

krya på dig vännen!

Karin sa...

Hahaha!!!
Lilltösen kanske har feber hon också, eftersom hon sitter still. :D
Men fy vad trist att du inte blir frisk! :(
Du kanske ska låta bli med fler garderobsprojekt och annat, även om du inte får vila ordentligt i alla fall.
Tror det är mindre jobbigt att INTE städa garderober i alla fall...
Krya på dig!

Liw sa...

Det börjar ju bli dags att krya på sig nu Linda! Städa garderober då är man verkligen sjuk, dillerium ;)

Johanna sa...

jag brukar använda topp eller toppar, så slipper man fundera på plural haha! :P

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att du kryar på dig, men den feberhallisen ska du nog hålla fast vid!

Sv: Jag är inte heller någon mästare på sånt. :S

tess sa...

nej, det ser inte ut att vara nån brist på kläder där eller ;) hoppas att febern lägger sig snart!

Cilla sa...

Sv:Tack så mycket! det har vart bra idag med alla ungar samlade..händer inte så ofta=D

Vad duktig du är! Men du ska ligga still och kurera dig;)

Mariette sa...

Det måste vara nåt allvarligt fel på dig... röja garderober med feber. GÅ OCH LÄGG DIG KVINNA!!!