fredag 4 mars 2011

Äntligen...


Äntligen fredag! Skall inte skrika fredagsmys för det känns fel. Avskyr den där OLW reklamen. Den irriterar och stör mig på nivåer jag inte kan förklara. Hela fredagsmysgrejen känns påtvingat. "nu är det fredag nu skall vi mysa för så är det bara". Det går hand i hand med att det verkar vara lag på att äta taco på fredagar. Men jag är busig och äter gärna taco en tisdag eller varför inte en söndag :) Ja jag vet rena brottslingen. Skäms på mig nu!!
Men som vanligt har jag en hel dag ensam med kottarna innan vi tar helg. Fast lite ledigt får jag idag. Skola och dagis som alltid på fredagar. Jag skall ha en date med min mamma och bege mig mot Allum
Lite shopping inte mycket för jag är fattig. Men dottra min skall på födelsedagsdisco i morgon och present behöver inhandlas så klart. Ja dessutom är det alltid trevligt med date med mamsen.

Måste bara säga ( eller om vi är petnoga här så skriver jag ju ). Barnkanalen. Ja SVT:S egen kanal för ungar. Jag funderar över om dom som jobbar där går på droger av något slag.
Deras egen producerade barnprogram är ju helt sjuka. Inte på ett dåligt sätt visserligen men ändå. Nu på morgonen har vi kollat på Kent Agent. Andra namn som dyker upp i denna agent serie är Tuttifruttan. Det är en kanin så klart! Hon/han är agent antar jag. Kollar inte så noga men hela grejen luktar droger. Det är bara en rejäl tripp i drogernas värld som kan vara förklaringen till dessa barnprogram. Annat som bevisar detta är tex Häxan Surtant. Cool kärring me like.

Nä det var liksom inget annat jag hade att förtälja denna morgon. Nu kaffe och sen hitta ansiktet i röran här och lämna smått på dagis. Ha er en skön fredag nu :)

9 kommentarer:

eva sa...

Jag har tänkt i lita lika banor som du med det här med fredagsmys. Det är ju den reklamen som myntat det och jag är också innerligt trött på den!
Ha det så gott med din mamma idag!
Kramen!

YharnamDreamDaddy sa...

Själv har jag dumpat svt - barnkanalen
Jag älskar barnprogram, jag sätter mig hellre och ser Prinsen av Egypten (riktigt mästerverk till teknad film) än att se en otecknad
När jag slöar hemma om dagarna så är ofta Boomerang eller Cartoon Network på
BArnkanalen blev dumpad av mig eftersom jag personligen tycker de behandlar barnen som... ja, idioter
Jag kan minnas fel, men back in the days (haha, ska jag säga som bara är 20 >.<) så var inte ledarna för kanalen så "fjantiga"
Nu talar de till barnen som om barn vore hjärndöda grönsaker
Och ja, de måste gå på knark, för make till underliga barnprogram har jag aldrig sett
..
Antar att man blev lite bortskämd när man upplevde barnprogramens gyllene ålder =)

bajsmalin sa...

HAHAHAHAHA! Vi ska äta tacos idag!! :P

sv: TACK LINDA! <3

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Håller med! Det är inte lag på att äta taco varje fredag - eller mysa!

Men inrutad som jag är så skulle jag inte ha något emot det!

Jag är inte världsbäst på att tänka outside the box... ^^

Caerridwen sa...

hmmm, jaaaaa.....
jag och syrran har fredagsmys nästan varje vecka... men detta för att det är den dagen i veckan när vi hinner ses och ungarna kan vara vakna länge nog för att se en film eller som just nu lets dance (uschana mig, vad jag inte gör för min systerdotter :)) att det har blivit döpt till detta är juh naturligtvis den där reklamen du pratar om (och JA DEN STÖR MIG OXÅ!) dock har vi sushi på menyn idag och ungarna får visst pizza :)
i mitt hem så går playhouse mest, MUSSE IS THA THING :D
hoppas du får en härlig helg oavsett vad den ska kallas :)))

Cilla sa...

Sv:Det blir till att toppa och färga idag=b

Åh det var längesen jag kollade barnprogram med min barn. Men då tyckte jag att det var lite flum.

Bajsen sa...

Mwahaha.. KAN JAG LOVA DIG ATT JAG SKA LINDA!!!!

Tess sa...

Äntligen! Trodde jag var ensam om att tycka att den där fredagsmyshetsen är vansinnig! Vi myser vilken dag i veckan som helst :-)

Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa sa...

aaaaah! ren o stimpy! sweeet! DET var bra tecknat! hehe!