måndag 14 mars 2011

Högerörat kaputt!


Japp då var det måndag igen. Kollar ut och det är bara trist och grått. Känns lite som att vädret går hand i hand med att jag är dålig. Allt är bara grått och trist. Eller nja inte allt så klart. Jag är oftast en positiv och glad skit oavsett vad som pågår runt mig. Så att jag idag är döv på mitt högeröra väljer jag att se som en välsignelse. Då sorlas tjatet som kommer från höger bort. Bra va? Att jag låter som ett whiskeyluder bjuder jag på. Janis Joplin wannabe det är jag det. Med kaffe på detta blir det hur bra som helst.
Idag har mini här hemma bestämt sig för att ha sjukstuga med mamma. Eller nja det var nog bacillerna som tycket hon verkade ensam och bestämde sig för att hålla henne sällskap. Så nu är vi två sjuklingar i mitt hem. Blir en dag på soffan framför nån barnfilm när tösen vaknat till liv.


Kollade på Apocalyto igår kväll. Hade sett den innan men ville se den igen. Otroligt bra film faktiskt. Har du inte sett den så gör det!

Gillar den typen av film. Det bästa är att det inte talas engelska som det nästan alltid gör i denna typen av film. Alla talar utdöda språk och det gör det hela mkt bättre. Mel Gibson är bra på det han gör. The Passion of the Christ är också otroligt bra. Duktiga skådisar och bra gjord. Så har du inte sett den så sen den det är mitt råd. Båda dessa filmer visar tydligt på människans mörka sida. Människor kan verkligen behandla varandra hur illa som helst. Att vi gör det än idag säger en hel del om oss. För i grund och botten är det inte så stor skillnad på då och nu.

Nej nu tar jag en kaffe och tycker synd om mig själv en stund. Ha er en fin måndag nu!

11 kommentarer:

JD | 65 kg ska bort! sa...

jag är också halvt döv, är det något som går nu? :P

Liw sa...

Men vad jobbigt! Jag hoppas verkligen du får bli frisk snart, har ju gått en veckan nu väl?

stor kram

ELIN sa...

Tror du lyckades smitta mig över helgen .. inte okej ..

Anonym sa...

Jag tror att vi har samma elände till baciller! Jag hör inte alls bra på höger öra men det har slutat göra ont. Hostar så att hjärnan håller på att fara ut på nätterna..
Hoppas att du får en soft måndag och att solen kommer till dig också, här skiner den för fullt.
Kramen!/ tanteva

Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa sa...

Apocalyto är bra tycker jag oxå... men Passion of the christ var mest sömnmedel... bara piskscenen som var bra. hehe! har jag för mej iaf...

hoppas du mår bättre nu?! här börjar jag bli förkyld igen och det ogillar jag riktigt jävla mycket! :/

ha en bra måndag du me!

YharnamDreamDaddy sa...

Ja, Apocalypto är helt ok, passion of the christ ligger mig inte så varmt om hjärtat XD
Men den först nämnda klarar ju vad 10.000 B.C inte gjorde
För där kan man tala engelska och har teleskop innan Jesus tid...
Two words movie; Epic Fail

Bajsen sa...

Helt sjukt egentligen att man kan sakna någon som jag saknat dig i bloggvärlden när man inte loggar in på ett tag!

Vad tråkigt att ni blivit sjuka! Hoppas att ni kryar på er så snart som möjligt!

Johanna sa...

Nej det är inte dte bästa och födas i v 28 men sjukvården är bra idag så det skall nog gå bra! :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Du är inte ensam om att vara något låg idag...

Jag har gått runt och agerat åskmoln hela dagen... :S

Vissa dagar är sådana!

Hoppas att ni alla kryar på er!

Karin sa...

Jaså, är det din tur att vara döv nu...?
Hoppas du inte behöver gå igenom samma skit som jag med ditt öra!
Men det är klart...
Det är väl bara jag som råkar ut för såna konstigheter som rosfeber i örat. :D
Annars kanske du också kan vissla med örat snart.
(Du hörde väl min inspelning i bloggen förut?)

donken sa...

hahaha vafaaan har du lagt upp en bild på miiig! ;) (holy cow.) höhö ;)