torsdag 10 mars 2011

Sliter av mig håret snart!

Ja in ren frustration! Nu har jag lugnat ner min lilla. Hon sitter här bredvid mig och får inte röra sig ur fläcken förrän jag gör det känner jag. Har idag försökt städa men insåg snabbt nä det går inte! Min dotter är som en virvelvind. Expert på att gömma saker för att ta fram när mamma inte ser. Idag fick vi ytterligare en fin målning på köksdörren. Jag trodde jag hittat alla pennor men jag trodde fel.
Vad gjorde jag under tiden undrar du?! Jo jag hängde tvätt dum som jag är. Gav tösen en smörgås och tänkte att då sitter hon väl still i 5 minuter. Ha ha trodde jag ja. Matade diskmaskinen och lillan rusade förbi mig snabb som en oljad blixt. Hann se att hon hade handen full med smör men han inte stoppa henne från att kleta detta på min vägg i vardagsrummet. Alltså seriöst?!
Jag engagerar mig enormt i denna tös. Jag leker med henne kollar på film och om det inte öser ner ute går vi ut. Jag ger henne massor av uppmärksamhet av den positiva arten. Men ändå ger hon sig inte med alla sina bus.

Ser mig omkring här hemma och fäller en tår om jag skall vara ärlig. Tösen har förstört mina väggar beyond beskrivning. Hon river ut sina kläder över hela hallen varje dag. Räcker jag går på toa så gör hon nåt jävelskap. Hon gör det även på toa om jag tar med henne in!! Jag blir galen och sliter snart håret av mig! Vad gör man med en bindgalen 5 åring som inte tycks lyssna på nåt eller någon??
Hon har alltid ett stort leende på läpparna genom allt. Hon är charmig underbar och go på alla sätt och vis. Men detta busandet knäcker mig! Emil i Lönneberga släng dig i väggen. Dennis the menice har inget att sätta upp mot min dotter.

Valde jag fel namn helt enkelt. Jag menar Emil/ Emelina ja ni ser likheterna va?!
Ja för tillfället sitter hon lugnt här bredvid mig och målar i sin målarbok. Men jag kan inte sitta med henne hela dagarna jag har saker att sköta också. Kan inte strunta i allt och vara med henne varenda sekund.

Men nu skiter vi i städet och gör nåt annat. Kanske göra lite pärlhalsband eller nåt. Ja så får det bli. För jag står inte ut med med dumheter idag känner jag!

2 kommentarer:

Jojo sa...

Stackare! Och jag tycker att Jag har det stressigt...:P
Men gör hon likadant på dagis? Eller vad är isf annorlunda där? Du har väl sagt till henne att det gör dig ledsen?
Hoppas ni kommer på en lösning snart, för så här kan du ju inte ha det i längden, det knäcker ju vem som helst.
Hoppas du lyckas få en någorlunda lugn dag! Styrkekramar o en smackpuss på pannan!

Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa sa...

låter riktigt riktigt ansträngande! själv hade jag nog aldrig kunna hålla mig så lugn.

sv: jepp, så ikväll blir det soffläge när han sköter rulliansen. hehe!