onsdag 2 mars 2011

Snacka om att vara senil..

Helt borta och totalt senil.Ja det är mig själv jag pratar om nu!! Har vart så trött sista tiden att jag nästan svimmat här om dagarna. Förbryllat har jag kliat mig i skallen. Skyllt på tonvis med saker och helt missat det viktigaste av allt. Jag har något som kallas makrocytär anemi. En form av blodbrist som i mitt fall beror på att min kropp inte tar upp Vitamin b12 så bra. Behöver extra tillskott mellan varven. Att jag glömt av detta är bara pinsamt och tröttsamt!!

Så en tripp till apoteket är på sin plats. Eller hälsokosten. Skitsamma bara jag fått min tabletter kommer jag nog piggna till snart :)

Det vart bara det jag ville tala om!

10 kommentarer:

Bajsmalin sa...

Jag har sådana här "kvinna tabletter". Skitbra! Asstora dock men de går ner :D Köp! 90 st för 90 spänn på apoteket!

sv: haha, ja! Du har mitt nummer så! :D

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Tur att du inte behövde tillskott för minnets skull i alla fall!

Själv känner man sig också väldigt sliten, men jag tror inte det beror på vitaminbrist... snarare sömnbrist :S

eva sa...

Hoppas att du piggnar till snart av pillren :)
Kram!

JD | 65 kg ska bort! sa...

jag äter också b12, varje dag!
det blir dyrt, så du kan passa på att köpa lite åt mig med så slipper jag ;D

Mariette sa...

Det där med b12-brist är inte alls kul ju. Brorsan har det och ibland är han skitkass, tråkigt. Men det måste ju gå att få reda på var det "läcker" tycker man.

Linda sa...

@bajMalin: Behöver bara min B12 så löser det sig :)

Linda sa...

@|| mannen som kan prata om hundar ||: Eller så kanske det är det jag behöver *S* Men det är inte ovanligt när man lever som gör att det blir så här. Det är helt normalt i min stressade värld!

Linda sa...

@Eva: Måste piggna till snart för detta håller icke!

Linda sa...

@JD: Nej du dom får du köpa själv men släng gärna hit ett gäng om du har lust ;)

Linda sa...

@Mariette: Ja i mitt fall är det bara så att min kropp har svårt att ta upp B12 naturligt. Inget att göra åt annat än att käka piller. Funkar skitbra om man då minns att man behöver det!