onsdag 9 mars 2011

Morgonstund har guld i mund

Nej det stämmer inte. Morgonstund har kaktus i halsen säger jag. Fy fasen vad det rasslar och rivs. Nåja idag kan jag prata i alla fall så jag är väl på bättringsvägen antar jag.


Sa precis till maken min att det suger att vara hemma ensam med kottarna när man är sjuk. Han har alltid lyx när han är sjuk minsann. Jag finns alltid här och tar ungarna. Men ingen tar dom när jag är sjuk. Det är sååååååååå synd om mig att jag saknar ord för det. Men skit i det nu. Tar en halstablett. Häller upp kaffe sen ler jag och ser glad ut. För det är jag proffs på. Att jag är trött har ingen relevans alls. Sova får man göra när man dör säger jag alltid.

Läser om att det nu äntligen kommer en bok till i serien Grottbjörnens folk! Älskar dessa böcker om Ayla. Kände efter sista boken att det måste komma fler. Nu säger Jean M Auel som skrivit dessa böcker att hon har svårt att säga adjö till Ayla. Så en bok till blir det till min och många andras glädje. Antar det är dags för en återträff med dessa böcker innan den sista kommer ut.


Men för nu får det räcka med kaffe och en halstablett. Bädda ner mig i soffan med dottra min och kolla på Bolibompa.

3 kommentarer:

ELIN sa...

Du får iallafall se på bolibompa ;D

Liw sa...

WHAT! Ska det komma ännu en bok om Ayla. Shit hon är ju enorm den där kvinnan, att hon orkar hålla liv i historien...

SV: ja jag kan bara hålla med. Jag blev så jävla förbannad igår på alla som grattis alla kvinnor, vi män har 364 dagar / år som är våra, ni har en.Öh vad?

ELIN sa...

SV, du hade fel fel fel nananana fel fel