torsdag 17 februari 2011

Tokmorsan tycker...

kaffe är livets dryck. Ingen nyhet eller överraskning ville bara säga det igen :)

Hade mig en hemsk kväll igår. Grät massor och mådde jättedåligt av olika anledningar. Kändes skönt att vakna utvilad till glada barn idag. Ja och kaffet så klart.
En kanna kaffe står alltid redo åt mig när jag går upp. Så go make har jag det ni!

Token Berlusconi är i blåsväder. Eller har någonsin inte vart det undrar jag. Hur denna man lyckats behålla sin position i Italien säger mkt om det politiska klimatet. Hmm jag misstänker skarpt en del fusk i kulisserna. Säger att det är så men det kan vara så!
Han saknar alla egenskaper en bra ledare bör ha. Särskilt i ett land som vill dela gemenskapen med resten av EU tänker jag.
Han har en syn på kvinnor tex som hör hemma på 50 talet. Om inte ännu tidigare. Kvinnor är bara mammor och hemmfruar i Italien. Vill dom leva något annat liv blir det svårt. Kanske inte för alla men för tillräckligt många för att det har blivit rejäla protester bland kvinnor i Italien. Ja som grädden på moset har han ju blivit åtalad för sexköp av minderårig. Ja men se där bara där har vi ju en anledning att avsätta honom.Eller?? Näha tydligen inte. Inte i Italien inte. Där styr inte regeringen utan det finns andra makter bakom.
Men nu går kvinnor ut och demonstrerar mot honom och säger att nu räcker det!





Jag har sagt detta länge. Italien är icke ett västerländskt land även om dom nog gärna vill vara det. Att vara ett västerländskt land handlar inte bara om vart landet ligger. Det handlar om syn på livet. Den syn jag anser vara västerländsk går inte hand i hand med Italiens syn på saken. Det är min åsikt inget annat. Hur det egentligen ligger till är jag inte rätt person att yttra mig om.


Nåja skit i det nu. Jag bor inte där och mitt största problem för dagen är att mitt salt är slut! Hade salt ena stunden. Nästa var det borta. Varför får ni klura på själva! Nu tar jag en kaffe till och sen får vi se vad dagen bjuder på idag!

11 kommentarer:

Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa sa...

sv: hehe! ja kanske de kanske... men e la inte mitt fel att dom inte kan se själva... hehe!

hmm... nu kryper min "designjävul" fram... ditt nya typsnitt är inte riktigt det lättaste att läsa när det blir mycket text. är nog för att allt ser ut som fet text. bara en liten petning i sidan med en pinne... så där på torsdagsförmiddan... behöver alltså inte alls ha nån betydelse som helst eller att man ska läsa, lyssna eller bry sig om detta flummiga inlägg från en trött och schlööö psyk-pappa... gäääääsp! kanske är mina ögon som skelar... så jag kanske behöver de där jävla glasögonen i alla fall då... gaaaaah!

ha de´! Hej!

Linda sa...

@Henke: Ha ha så jävla skoj att du skiver detta exakt i det ögonblicket jag sitter och pillar med detta *asg*

Liw sa...

Kan bara hålla med, Berlusconi är otäck, läskig och manipulativ och att påstå att Italien är ett modernt land med mänskliga rättigheter är som att säga att i Iran är det okej att vara homosexuell. Nä de behöver verkligen genomgå en förändring.. Hoppas hoppas säger jag att de får B avsatt..

Linda sa...

@ Liw: Tyvärr tror jag inte han blir avsatt. Hade såna här saker hänt här med tex Reinfeldt hade han blivit avsatt fortare än ögat. Men inte i Italien inte. Han har gjort så mycket udda saker den mannen. Så mkt fel men får ändå sitta kvar.

Nej precis som du säger det är inget modernt land för fem öre. Hoppas precis som du att han blir avsatt. Tänker på hela min mans familj som bor där nere. Har inte hört någon som gillar honom!!

donken sa...

miiiisstänker att nån av brudarna som hällt ut allt saltet någonstans? kaaan det vara så? pöss!

ps. jävla kvinnosyn dedär ja. fyyfaaaan! :(

BajsMalin sa...

Hahaha, behöver jag skriva "Du och ditt kaffe" idag igen? Ne, vi skippar det :P

Åh Linda, kära Linda. AJ LÖV JU 2!

Och du! svettas lite i maten så blire salt! Wiola! Slippa gå till affären :P

Linda sa...

@ Donken: kan vara någon av brudarna ;) Säger inte att det är så men japp det kan vara så!!!

Linda sa...

@ Malin: ha ha jag är kaffekärringen helt enkelt. Måste ju sprida kaffebudskapet över nätet VARJE dag så klart.

Aha men du jag svettas mkt när jag jagar barnen så då finns det salt i överflöd. Typ sketa bra ju!!!

Jojo sa...

Skönt att du mår bättre! Glada barn är alltid en fröjd att vakna till. Det kan få den suraste mamman på bra humör tror jag.

Italienarn i fråga tänker jag inte ens uttala mig om, eftersom jag blir så jävla arg.

Ditt salt är slut för att du har haft tequilarace?;)

Kram!

Linda sa...

@ Jojo:Efter min kväll igår behövdes glada miner idag verkligen.

Ja du denna italienare. Finns massor att säga kan mala på timmar. Eller som min svärfar säger: Bastardo! Eller hur det nu stavas *S*

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Skönt att humöret vände!

Sv: Ja, det är inte alls långt mellan Falkenberg och Göteborg :)