fredag 18 februari 2011

Dessa jäfla strumpor!!!


Så här ligger till. Jag misstänker att någon eller något stjäl hälften av våra strumpor. Allt för att jävlas bara. Har en miljard omaka par här. Drunknar i dessa strumpor. Missade nog simborgaremärket i strumpsim för detta går fan inte!!

Blir helt galen och rycker mitt hår i ren frustration. Inför nya regler för den som vill förse sin fötter med strumpor framöver i mitt hem.

OM MAN ICKE LÄGGER SINA STRUMPOR TILLSAMMANS I TVÄTTEN FÅR MAN FAN GÅ BARFOTA!!!!!

Finns ärligt få saker i livet jag avskyr så mycket som tvätt och omaka strumpor. Kanske mest för att tydligen är det bara jag som kan ordna med detta. Alla andra själar som lägger tvätt i min tvättkorg verkar handlingsförlamade. Många gånger hamnar tvätten inte ens i tvättkorgen utan jag får rusa omkring som kåt katt och leta efter tvätten. För att den finns där någonstans det ser jag i skåpen som är tomma på kläder liksom!!

Nä usch säger jag bara. Jag säger snart upp mig och lägger mig en strand där det är varmt. Där man icke behöver någora jäfla strumpor.
Om det var oklart i inlägget så säger jag det igen: JAG HATAR TVÄTT OCH STRUMPOR!!!!

25 kommentarer:

Mariette sa...

Nuförtiden har jag verkligen ingen koll på var hossorna (skånska för strumpor)tar vägen.

När vi bodde i lägenhet och tvättade i källaren kom jag på strumptjuven.... det var centrifugen. Dom slank minsann ner under trumman.

emma sajjer sa...

jag har exakt samma problem!!

skumt det där hehe

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vi har lite samma problem här... ständigt är paren omaka, och vid varje tvätt saknas minst 3 strumpor...

JD | 60 kg ska bort! sa...

haha samma här ju, vart tar alla strumpor vägen?
får man gå med två olika liksom ;)

Prinsessanadia sa...

Sambon har hittat en väldigt bra lösning på det där. Han har enbart strumpor av samma "märke" och i samma färg. Super smart! Och jävligt bekvämt då vi aldrig behöver para ihop hans strumpor efter tvätt :)

Michaela sa...

HEJ
Nu har jag också hittat hit : )
Vi har också omaka strumpor här.

Jag tycker texen är lite stor om du undrar :)

Ha en underbar fredags kväll
Kramar

Liw sa...

Även i mina ynkligaste stunder kan du få mig att le. Tack fina (tokiga) Linda!

Cilla sa...

JAG HÅLLER MED!! Jag har en hel låda med omaka strumpor som det tydligen INTE finns någon maka till. =/
Ibland undrar jag om tvättmaskinen har nån uppsamlare av strumpor i botten;)

Linda sa...

@ Mariette: jag tvättar hemma och kan inte skylla på nån centrifug. Det är slarviga barn och en slarvig make som är bovarna i detta strumpdrama här. Särskilt mini. Hon slänger av sig allt där hon står och går den.

Linda sa...

@emma: ja vad är det som händer liksom. Vart tar alla strumpor vägen. Har dom storamöte och sitter och garvar åt oss?!

Linda - En Vimsig Mamma sa...

oj ser att det inte bara är jag som har det problemet med strumpor, snart har vi inga alls här hemma! vi har maskinmonster som äter våra tror jag ! tack söta du! kram

ELIN sa...

En av mina strumpor försvinner alltid, aldrig två bara en ..

Linda sa...

@: || mannen som kan prata om hundar ||: Helt otroligt när man tänker på det egentligen.

Linda sa...

@JD: Klart man får gå med två olika. Ett tag blev folk chockade om vi hade maka par på oss.

Linda sa...

@Prinsessanadia: Ja det är en lösning. Men det roliga är att alla gubbens är svarta ändå hittar vi inte alla makar *asg*
Dessutom är det svårt att hitta strumpor till töserna som är enfärgade :(

Linda sa...

@ Michan: Måste ju kunna läsa den själv eller hur *S* Är gammal och blind.

Linda sa...

@Prinsessanadia: Ja det är en lösning. Men det roliga är att alla gubbens är svarta ändå hittar vi inte alla makar *asg*
Dessutom är det svårt att hitta strumpor till töserna som är enfärgade :(

Linda sa...

@Liw: Naww gulle dig! Hoppas du mår bättre snart vännen Pözz

Linda sa...

@Cilla: Idag slängde jag en hel del. Har jag inte hittat maken på ett år så ger jag upp hi hi

Linda sa...

@Linda: Ja det är ett monster som äter strumpor så måste det vara!

Linda sa...

@Elin: ja det är ju så retligt eller hur!

Anonym sa...

Åh jag har också ett strumpätarmonster hemma! Sen blir det ju inte bättre av att lillan tar av sig sina strumpor hela tiden, så hennes hittar man överallt....

ullrika sa...

Haha! Lätt bästa inlägget på länge! Det ska finnas nån slags strumpklämma som håller ihop paret, men... det förutsätter ju liksom att man har koll på strumpan hela vägen från foten till den där klämman till smutstvätten. Jag är säker på att nåt gått vajs nånstans på vägen där...

KRAMS!

ps. jag hoppas du inte tar illa upp att jag blev så uppeldad i kommentatorsfältet hos mig. det är som sagt en fet gammal käpphäst det där med licens och SVT och jag tog nog ut lite för mycket kanske. FÖRLÅT och hoppas som sagt verkligen att du inte är ilsk!?

Linda sa...

@ Britta: har samma problem med min minsta dotter. Hon kastar sina strumpor över allt. Blir galen. För som sagt jag hatar att sortera strumopor när alla makar är borta!

Linda sa...

@ Ullisen: Ja en klämma vore bra. Men det förutsätter ju att båda är med i tvätten som sagt. Ett strumpätar monster måste finnas. För nu slängde jag en hel påse med omaka par igår. Har inte hittat makan på typ 6 månader. Vart tar dom vägen liksom?!

Svarade i din blogg. Svarar samma här. Nej inte ilsk alls. Man har olika åsikter och jag är som jag skrev i din blogg aldrig ilsk på annat än strumpor rasister och annat löst pack. Massa kram till dig!