tisdag 22 februari 2011

Kallt kallare kallast...

Har ingen som helst aning vad det är för temperatur ute idag. Känns oviktigt. Jag vet att det är svinkallt det räcker för mig. Ja du vet så där kallt att det gör ont i låren när du kommer in i värmen igen. Att vräker i tår och fingar när du återigen lyckas tina upp din stackars nedfrusna kropp. Ja så kallt är det och ja det är kallt det.

Skulle inte alls tagit mot köpcentrat idag men på väg till dagis frågade systeryster om jag skull med och jag tänkte att tja varför inte! Bättre än att gå hem och kanske somna trött som jag var.

Har köpt mig en ny skiva som jag alldeles strax skall slänga in i min spelare och lyssna på härliga gammla synth låtar från förr!! Tur det är mitt på dagen för jag vill ha volym som heter duga nu känner jag.

Skall slänga in en maskin tvätt och ta mig lite kaffe sen. Ja det blir bra.


Sitter här och irriterar mig en aning över nya förslag gällande tvlicens. Eftersom SVT valt att ha så mycket på webben vill dom inför licens även för dator.
Ärligt lägg ner. Gör om gör rätt. Jag skiter i hela jävla SVT. Kollar aldrig och vill inte ha skiten. Slopa licensen och gör det till en betalkanal istället. Gör också webben till en medelemssida. Utan lösen kommer man inte åt programmen.
Att det finns innebär inte att ALLA kollar. Jag kollar inte ens på TV alls i stort sett varför skall jag betala 2000 om året för skit jag inte vill ha. Public service my ass. Ja ja jag vet här går åsikterna isär ordentligt. Men dom som gillar SVT kan väl betala för att se dessa kanaler och vi som inte vill bör slippa. Enkel matte. Jag vill lägga dessa pengar på min barn istället.

Nåja skit samma. Jag sätter min nya skiva nu och njuter av en kopp kaffe istället. Kaffet jag betlat moms för och njuta med gott samvete då staten fått sina pengar för det :)

7 kommentarer:

ELIN sa...

Det är fan hemskt, man hr varit ute för länge i alldeles för unna skor, kommer in oc man har kramp i tårna ..

Prinsessanadia sa...

Jag håller med dig! Skrev faktiskt en uppsats om detta i samhäll. Men jag fick den inte godkänd. Så jag fick göra om och göra "rätt". Alltså skriva att public service är jätte bra och det behövs för att vi ska få en ovinklad syn på saker och tinga... bla, bla, bla. Själv tycker jag som dig. Om man inte tittar på kanalerna så ska man inte behöva betala för det heller. Själv klarar jag mig alldeles utmärkt med bonnier-koncernerns "vinklade" program och nyheter.

Linda sa...

@Prinsessnadia: Jag kollar mkt på TV 4 fakta faktiskt. Mycket bra kanal. Har massor av bra kanaler. Kollar mest på TV4 för nyheter faktiskt. Dom har även bra debattprogram och andra samhällsprogram. Men det missar folk i debatten. Och TV 4 är inte särskilt annorlunda mot SVT.

Sen att vissa påstår att SVT inte är vinklade bör se över detta en gång till. Finns ju åtskilliga bevis för att dom vinklar saker åt ett visst håll.
Jag vill inte ha dessa kanaler och bör inte tvingas bara för att någon har bestämt att det skall vara så. Det är som att det skulle bestämmas att ALLA måste ha en morgontidning. Alla måste betala för tidningen oavsett om man vill ha den eller inte. Det är samma sak och det skulle folk ALDRIG gå med på. Varför skall vi då gå med på att ha påtvingade avgifter för en tvkanal man inte vill ha!?

Linda sa...

@Elin: Har bra skor ändå fryser jag som fan om tårna :(

eva sa...

Jag håller verkligen med dig ang tv-avgiften. Man kan bara hoppas att det kommer ett system där man betalar efter hur mycket man tittar!
Hos mig är det inte jättekallt idag men i helgen hade vi över 25 minus, det går knappt att andas när det är så kallt! Avskyr det!

Linda sa...

@Eva: Jag förstår inte problemet liksom. Det är ju redan en betalkanal på ett sätt. Med dagens teknik är det inte svårt att stänga av dessa kanaler för den som inte vill ha dom. Så gör det säger jag. jag bryr mig icke. Jag kan tänka mig att betala för att Barnkanalen vilket jag redan gör faktiskt. Men SVT nej tack jag kollar inte alls! Hatar Melodifestivalen så det skulle jag icke sakna. Går aldrig in på SVT.S hemsida någonsin. Lyssnar inte på radio. Varför skall jag då punga ut massa pengar!

JD | 60 kg ska bort! sa...

jag är så jäkla snål, köper typ aldrig skivor!
har köpt håkan de senaste 2 åren eller nå :P haha
din älskade håkan! avis va :P