onsdag 16 februari 2011

Åke Tråk på besök...

Japp en sån dag. Det ringde på dörren och där stod Åke Tråk. Man har inget val när Åker ringer på. Man måste släppa in honom. Har han väl satt sin fot i hallen är det liksom kört. 


Har såna dagar mellan varven. Har försökt städa bort honom men det hjälpte inte. Kollade på Pingu med dottern inte heller det hjälpte. Hängde en tvätt och trodde för ögonblick att Åke left my house.
Men nä där hade jag fel. Han är kvar och det börjar kännas som att han en stor finne i röven måste jag erkänna!


Det enda roliga som hänt idag är att min älskade Annika ringde :) Vi pratade lite om sommaren då vi tänkte åkte upp till huvudstaden och hälsa på Annika och hennes familj!! Det var icke tråkigt och för en stund var Åke som bortblåst.


Nu tänker jag inte grina över att Åke vart på besök. Åke är bättre än inget alls eller? Positiva tankar var det ja ja. 
Ugnen skall nu sättas på så vi kan få äta goda revben här hemma idag minsann. För alldeles strax kommer mitt  hem från jobbet!!!

Ja men okej roligare än så här blir det inte. Har en sån dag så jag skall icke tråka ut er mer för då kanske Åke r och knackar på er dörr också.komme Så kan vi inte ha det!!

11 kommentarer:

ellinor sa...

Kul att läsa din blogg!! :D

ELIN sa...

Vem tusan ör Åke tråk?

Linda sa...

@ Elin: Åke Tråk är det jag kalla det när allt är urtråkigt *S*

Linda sa...

@ellinor:Kul att du gillar det!

donken sa...

blogspot minsann! vadan detta, är den bättre troru? i design o allt. kollade din gamla blogg o läste inlägget. :P
pöss!

donken sa...

nejnej han får åka nån annanstans. till Ica kanske. honom vill jag inte ha in i lägenheten icke. :P

Johanna sa...

Jag fick diska och ta tvätten för jag skulle få besök! :) Men nu är det lika mycket disk i köket om inte mer så nu pallar jag inte ens gå ut där bara tanken haha

Linda sa...

@ Donken: Ja Åke får gå någon annanstans. Tack!!

japp jag tycker det är bra här.Än så länge *S* Jag är kräsen så vem vet hur länge jag stannar här!

Linda sa...

@Johanna: Ja det blir ofta så. Är så glad över min diskmaskin kan jag tala om :)

Jojo sa...

Hoppas han har åkt hem nu Åke.
Här är han inte välkommen! Men han lär säkert slinka in när barnen går ut genom dörren och åker till pappa imon. Jävla Åke. *mummel mummel*

Linda sa...

@ Jojo: Nej han får gärna hålla sig undan tack. Förstår om han kommer på besök när barnen åkt :( Kram på dig goa underbara du!