måndag 28 februari 2011

Bra start på veckan...

Om man bortser från att jag som vanligt inte kom ur sängen i tid då. Men idag kändes det okej. Har en sjuk dotter hemma och den andra dottern ( som inte är sjuk) skulle till tandläkaren. Så ingen av oss skulle iväg tidigt idag. Men jag avskyr att inte komma upp i tid bara. Så om vi bortser från det så har veckan börjat ovanligt bra!!

Har en underbar syster som kom och var hemma här med stora tjejen som är sjuk. Så jag tog lillan och stack till tandläkaren. Är alltid lite nervöst att gå dit med ungarna. Men Emelina min goa lilla tjej var så duktig. Hon satte sig snällt i stolen. Gapade fint och gnällde inget alls. Hon var nyfiken på allt rummet och ville veta vad dom olika sakerna var till för. Så med två nya klistermärken och bananlack på tänderna vandrade hon ut från tandläkaren med en stor OK stämpel i rumpan. Jättefina tänder har min lilla tjej minsann!!


Så idag är jag allt en extra stolt mamma minsann. Passade på att prata om den stora tjejen också. Hon är extremt rädd och vågar inte ens komma i närheten av tandläkaren. Nu skall en speialisttandläkare hjälpa oss så det skall nog blir bra med stora damen också. Jobbigt att vara rädd. Jag vet för jag lider själv av extrem tandläkarskräck :( Jobbigt faktiskt att ens skriva om det men jag jobbar på det. Har lyckats dölja detta väl för mina barn för att inte smitta dom. Men den stora är rädd ändå.

Ja ja allt detta är helt ointressant så jag avrundar med att säga att jag besöker er senare. NU skall tvätten tas om hand. Jag skall fixa inför middagen och göra andra roliga nyttosaker som jag brukar roa mig med.
Hoppas ni haft en bra start på veckan ni med!

5 kommentarer:

JD | 65 kg ska bort! sa...

de är bra att hon har fina tänder!
de har jag med ;D haha

Maria sa...

Hej vännen!
Vad roligt att göra att ni har haft en bra start på veckan, jag håller tummarna att den fortsätter i samma stil.
Tråkigt med tandläkarskräck jag hoppas att hjälpen hon kommer att få är bra.

Ha det gott, kram!

ELIN sa...

Ligger du och drar dig för länge om mornarna? är jag rätt duktig på med..

Cilla sa...

Vad duktig din lilla tjej är! Inte alla som sätter sig frivilligt i stolen och gapar.=b jag hade ett helvete med min minsta,haha!Hon bara totalvägrade.Sen var det många hål att laga;)

JD | 65 kg ska bort! sa...

nämen tokamorsa då, du ska vara en förebild för dina döttrar med massor av promenader ;)