söndag 20 februari 2011

Jäfla Telia...

Telia felia har skaffat sig ett piffigt avtal med min hyresvärd. Alla lägenheter i hela bolaget skall få Telias fiberbredband eller vad fan det nu heter. Vilket som är jag icke intresserad. Har mitt på det torra och tänker inte byta.
Känner att varför skall jag behöva möblera om halva huset för att dom skall in och lägga kablar och annan skit. Jag skall inte ha Telia skiten men måste ändå låta dom komma in här för att installera så någon kan skaffa skiten framöver om dom vill!

Alltså jag är trångbodd och har saker överallt. Menar verkligen överallt. På eftermiddagen i fredags damp det ner en lapp i brevlådan. Måndag någon gång mellan 07-16 skall dom komma. Ja för det första hatar jag sånt där. För dom kan lika väl komma 07 som 16 vem vet! Men kunde dom inte sagt till aningen tidigare om detta.
Kan vara svårt att förstå. Men vi har inte Telia hemma.Vår telefon är direkt kopplad till vårt modem. Alltså har jag ingen aning om vilket telejack hemma som huvudjack. Eftersom dom skall till huvudjacket måste jag röja som en galning vid alla jack. Det i hallen är inga problem. Mest troligt att det är det jacket men jag vet inte.

Ja nu är detta ett I-lands problem visst. Men just nu är det mitt jäfla problem. Jag har ont i magen och har ingen ork. Kunde fixat detta igår men gjorde inte det så jag måste idag. Ungarna  kivas  och jag börjar känna av en liten huvudvärk! Ja jag är lite sur men det går över. Kanske i morgon kväll. Fram tills dess tänker jag sura över jäfla Telia och jäfla hyresvärd som bara bestämmer saker och sen har man inget val.

Annars är det bra! Hoppas ni andra mår toppen?!

15 kommentarer:

Cilla sa...

Bor du hos akelius? Dom kommer nog dra en kabel från hallen in till tv rummet och sätta ett modem där. Det gjorde dom hos oss nu. Dom bytte så att all var tvungna att ha telia och inget annat.Men vi räknade på det och det kommer bli billigare att ha samma leverantör till tv,tel och dator. Du kan ha telefonen samma som du har nu via modemet. Men det är ett jäkla springades hit och dit på dom..hade borrdamm i hela lägeneten efter som vart här=/

Linda sa...

@Cilla: Nej bor inte i akelius. Det är inte så dom gör här i alla fall. Det bara en extra dosa i lägenheten. Kan fortfarande ha kvar det jag har idag. Har redan allt på samma och vill inte byta till Telia.

Ninjamorsan sa...

Wow vilken framförhållning :S Gotta love it!!

Cilla sa...

Aha ok! Men det är ju bra=b

Sv:Det är förbannat störande när det kommer en hel hjord med elefanter ner för trappan..höll på att få en infarkt=S
Idag fick jag pallta på honom bra mycket när han skulle ut..ser inte ut som en hund,snarare en gående tvätthög=D

Nette sa...

Typiskt beteende det där. Hatar också när dom ska påtvinga en saker man inte vill ha. Dessutom kan dom väl iallafall ha anständigheten att ge en ett riktigt klockslag , man kan ju ha annat för sig än bara vänta. Här får dom inte gå in med huvudnyckel pga mina djur så de är tvungna att ringa 1 timme iförväg.

JD | 60 kg ska bort! sa...

telia är bäst ju :D haha!!

Tess sa...

Vad störande! Här kom de och satte in en liten dosa i hallen vid telejacket så att man kan välja telia fiberlan om man vill. De lämnade också lapp om "mellan 07-16". Avskyr det! Man blir låst hela dagen! Efter att de installerat det så började de ringa från Telia och tjata om att vi skulle skaffa deras fiberlan-abonnemang för att ALLA ska ha fiberlan till slut.

ullrika sa...

Hantverkare, de tillhör ju en yrkesgrupp som är en stor favorit hos mig som du vet... å jupp, jag är ond som drar en helt arbetskår under samma kam!

Hoppas det går okej imorron. Ett tips är ju att du - om du är hemma - ber dom mäta i vilket jack som är det första innan du röjer för mycket. Om du inte behöver en förevänding att städa lite hemma? Ett råd annars är nog att förstajacket sitter i hallen, det brukar det göra.

Lycka till och krams!

Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa sa...

gå hemifrån, sen sätt en lapp på dörren där det står att du är hemma inom 2-7 timmar... haha!

telia suger!!!

Linda sa...

@Nijamorsan: Ja man bara måste älska vissa i livet ;)

Linda sa...

@Nette: jag tycker nog att dom borde kunna säga en någorlunda mer exakt tid.

Linda sa...

@JD Naj säger jag!!!

Linda sa...

@Ullisen: Allt gick toppen. Dom hann vara när jag inte var hemma till och med. Underbart med tanke på att det borras så enormt!

Linda sa...

@ Henke: Ha ha det skall jag fan göra nästa gång!

Linda sa...

@Tess: Ja men det innebär inte att man måste ha telia anser jag. Jag vet att det kommer utökas enormt framåt. Även min leverantör kommer förändra sitt utbud och jag hänger kvar. Har dragit ner min kostnader avsevärt sen jag lämnade telia :)