tisdag 22 februari 2011

Bakom mina solglasögon!

Kan jag va mig själv. Ja det är ju visserligen med eller utan solbrillor. Men jag ÄLSKAR solglasögon. Idag var en dag då dom åkte fram. vet inte vad det är med mig och solglasögon. Köper gärna nya hela tiden. Det innebär ju att det blir en del billiga slit och släng eftersom jag inte har råd att lägga för mkt pengar på just solglasögon. Men jag grinar inte för det. Billigt är inte alltid dåligt. Finns hur mkt colla brillor som helst som är billiga.

Dock har jag nu ett par som jag vet icke är billiga i alla fall. Dom har jag icke betalat själv utan dom köpte min mor åt mig när hon var utomlands. Fick höra då att märket är coolt och häftigt. Passar mig bra eftersom jag alltid är cool och häftig liksom. Märke då undrar du. Jo Ed Hardy is da shit tydligen. Vem faaaannnn är Ed Hardy tänkte jag och sket i vilket brillorna rockar och det är det enda som räknas för mig. För er som är intesserade kan nu surfa in på hans hemsida och kolla alla coola grejer han gör!

Här ni mig i mina coola brillor. Har andra men just nu är det dessa som gäller. Kommer säkert köpta ett helt gäng till till sommaren :)


Ja det var mest det jag vill tala om. Att jag älskar solglasögon och därför är jag glad att solen vart framme hela dagen här i Göteborg!!

20 kommentarer:

BajsMalin sa...

Ohlala! Jag gillar mä solbrills! :D

Liw sa...

Haha du är härlig du! Här har faktiskt solen varit framme också, väldigt skönt!

SV: Jo jag har på känn att det bara är början på många års härliga duster ;-)

Kram

ELIN sa...

Jag hade ett par rosa, retro brillor.. dom pajjade jag ..

Karin sa...

Här tittade solen fram lite, och samtidigt vräkte det ner snö... :D
Knasväder!
Jag är också tokig i solbrillor, och köper gärna ett par lite stup i ett.
Alltid billiga, förutom en enda gång.
Köpte ett par dyra rackare i Budapest, som kostade sexhundra på rea där. - De skullle ha kostat en bra bit över tusenlapppen här hemma.
Tror jag hade dem i tre veckor innan jag lyckades repa dem, så det blev en "suddig" fläck mitt där man tittar.
Bäst att hålla sig till billiga, så gör det inget om man råkar slarva till det. :D
En gång vann jag ett par Björn Borg brillor också.
De var faktiskt jättebra, och höll väldigt länge, trots att jag kanske inte behandlade dem så väl. Men nu var det många år sedan de gjort sitt.

tess sa...

Vad skönt med sol! :) man blir så glad av solljus!! Jag har två par glajjor tror jag, skulle gärna ha fler, det är så snyggt. Men jag passar verkligen inte i det :P hehe

Linda -En vimsig Mamma sa...

jag ser ut som en mygga i solglasögon =/
ja man skrattar e hel del åt folket inne i huset! kram

Johanna sa...

Oh ja jag hade kul i söndags! :) Kul skall det bli imorgon med!

Linda sa...

@BajsMalin: Visst är det coolt. Jag överdriver inte när jag säger att jag ÄLSKAR solglasögon. Är ju snygg i dom också!

Linda sa...

@Liw: Det känns som att våren kanske inte är så långt borta när man får ta fram solbrillorna :)

Linda sa...

@Elin: Men vad gör du så för?? Jag hade ett par asacoola för många år sen. Lila i typ Greta Garbo stil. Min satte sig på dom så klart :( Misstänker han gjorde det för att han inte gillade dom!

Linda sa...

@ Karin: Finns inget värre än fläck eller en repa på fel ställe ju :(

Linda sa...

@Tess: Inte då jag tror du är skitsnygg i brillor.

Linda sa...

@Linda: Alla passar i solbrillor handlar om attityd så klart! Här kommer jag liksom!

Cilla sa...

Sv:Det måste vart hur häftigt som helst=b Ja vem har inte haft henne som idol=D

Dom är görsnygga!! Jag är nog som dig,köper billiga coola och jag har ett helt skåp fullt nu med solisar=b
Ha en mysig kväll!

Tess sa...

Jag är lite dålig med att ha solglasögon. Har om jag kör bil och solen är skarp, men annars helst inte. Det kan bero på två saker. Många dagar är jag för lat för att sätta in linser och att ha solglasögon på glasögon funkar inte (om man inte har clip-ons, men de gillar jag inte). Andra grejen är att när jag väl orkar sätta in linser så gillar jag frihetskänslan vid näsroten och då vill jag inte sätta dit ett par solglasögon...hehehe :-D

Jo sa...

Sv:Linda: Jag bor, lever och verkar i verkligeheten varje dag.
Jag pratar om ungdomar som bara behöver tänka på sig själva, unga som forfarande bort hemma hos mor och far och som är lite bortskämda. Desutom så skrev jag Nej allvarligt resonemanget jag för ovan är inte fel etc vilket jag menade med var att jag överdrev lite. Jag snabb läste din blogg lite för att få en uppfattning om vem du var och det förvånar mig inte att du skulle ha sökt ett städ jobb, för du har andra än dig själv att tänka på, du har barn och är gift, då spelar jobbet eller statusen på jobbet ingen roll utan då gör man vad som krävs för att få mat på bordet. Men jo det handlar faktiskt mycket om att vi är bortskämde i Sverige idag, som sagt en ungdom som fortfarande bor hemma behöver inte ta ett städjobb för att överleva utan kan välja att ta andra jobb och det är många som resonerar så. Detta inlägg var riktat till vissa individer i samhället långt ifrån alla, men jag ansåg inte att jag behövde skriva det för det framgår väl i texten?
I övrig hade du en snygg och trevlig blogg, som var rolig att läsa!

Michaela sa...

Vad roligt, tänkte gå in och kommentera din kommentar hos mig att det är klart att DU gillar solglasögon efter ditt senaste köp :)
Kramar, märker du att du får i plural nu förtiden ;)

Linda sa...

@ Cilla: Ja jag hade ett skåp men nu äger jag bara två par :( Min mini kom åt min brillor. Illa illa!!

Linda sa...

@Tess: Jag borde ha glasögon för jag är typ blind. Linser funkar inte så jag får nog allt köra med clips när jag skaffar glasögon för solbrillor måste jag ha!!!

Linda sa...

@Michan: Massa kramar till dig!!!!!!!!!