onsdag 16 februari 2011

I Spit on your grave



Jennifer är en ung författare som åker till en avlägsen stuga. Där tänker hon slutföra sin senaste bok. Lugnt och stillsamt. Perfekta platsen för avkoppling och kreativitet.

Men saker går inte helt som hon tänkt sig. En kväll kommer traktens badboys på besök.

Dom har bestämt sig för att tämja "stadshoran".





En bra intensiv film.Väldigt brutal och kanske inte är att rekommendera för den som är känslig.

Jag personligen älskar denna typ av film. Just denna blev jag glatt överraskad av då man ofta blir besviken. Men denna är ingen besvikelse.






Den får 9/10 i filmpoäng av mig. Kan inte sätta fingret på det men det saknas något för att den skall få full pott.




20 kommentarer:

Cilla sa...

Den ska jag kolla på nu=D Får se om jag tycker samma=b

Liw sa...

Mitt fikasällskap pratade sig varm om den där filmen. Kanske måste se den även om jag nog hör till de känsliga...

Linda sa...

@ Cilla: Beror nog mycket på om du gillar denna typ av film eller inte.Jag älskar såna här filmer så jag gillar den :)

Linda sa...

@ Liw: Men då verkar du vara känslig men ändå gilla såna här filmer :) Då är den nästan ännu bättre tror jag. Finns tyvärr inte mycket som chockar mig eller får mig att titta bort längre!

Karolin sa...

Ligger på nedladdning nu! Ska absolut kollas på ikväll! =D Tack för tipset :)

Linda sa...

@Karolin: Låter bra det :) Tala gärna om du tyckte om den!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har lite svårt för sådana filmer :/ Brukar oftast bli förbannad :/

Abbi sa...

Filmen verkar riktigt grym.

Svar: Aa, kan tänka mig det. Så jobbigt att Devote är så begränsat när man gillar att pillra.

Jojo sa...

Jag hatar ju onödigt våld. Fast kanske om hon det är hon som hämnas så kan det ju vara ok... Hm...vet inte om jag vågar med extra hormoner och allt.;P

Hoppas du får en fin torsdag! Ska kolla runt mer senare.
Puss!

YharnamDreamDaddy sa...

Har sett orginalet av filmen
Det är inte riktigt min grej om man säger så; men filmen i sig är väll inte dålig
Har alltid haft svårt för "hämdfilmer" med mycket våld och grymheter (går och sätter sig i sitt hörn med asiatiska filmer och skäms)

Linda sa...

@ Abbi: Ja gillar man såna filmer blir nog inte besviken alls. Det är min mörka sida. Älskar våld blod och annat jävelskap!

Linda sa...

@ || mannen som kan prata om hundar ||: Ja förbannad som fan blir jag ibland när jag ser såna här filmer. Men kan dock inte sluta kolla. Det är som en drog för mig.

Linda sa...

@Jojo: Ja i verkliga livet har jag nolltolerans mot våld. Men när det gäller film får det gärna vara mkt våld. Älskar tortyrfilmer tex. Den sjuk sidan av Tokmorsan helt enekelt *S*

Se den med denna där ;)

Linda sa...

@ Puff: Har inte sett originalet än men tänkte se den någon dag. Bara för att. Sägs att denna är mkt mer brutal och rå än den. Men den som lever får se.

Ha ha asiatiska filmer är det väl inget fel med. Beror vilka jag gillar asiatisk skräck jag :)

JD | 60 kg ska bort! sa...

åh den filmen måste jag se, haha :D

ELIN sa...

Bad boys badd boys, what ya gonna doo nanana

Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa sa...

ååååh! blir hem och "köpa" på pirat bukten... hihi!

Linda sa...

@ Henke: Tycker jag du gör helt rätt i :)

YharnamDreamDaddy sa...

Tokmorsan: Gillar du psykologisk skräck så säger jag se A Tale Of Two Sisters
Det är min favorit skräckfilm of all time (och tro mig, skräck är det enda jag ser XD)
Håll dig ifrån den amerikanska re-maken bara (ja, jag sprider mitt hat emot att amerikanare omvandlar något oskyldigt till sin alldagliga översexualiserade skräckfilms skit >.<... förlåt, glad försvann en stund där, men nu är glad tillbaka =)

Mariette sa...

Den måste jag helt klart se. Tack för tipset!